ניהול פגישה אפקטיבית
בשית וף עם דר' אג'ייל
כולנו חווינו פגישות טובות, וגם פגישות שהיו בזבוז זמן מוחלט. איך מוודאים שהפגישות הטובות הן הנפוצות? איך להכין ולנהל פגישה כך שהסיכויים שהיא תהייה אפקטיבית, נעימה, ומועילה – יהיו גבוהים?
האוניברסיטה של אינטל הקדישה לנושא הזה קורס שלם.
מאחר ומנהלים נמצאים רוב היום בפגישות, וגם העובדים מבלים בפגישות אחוז משמעותי מזמנם, כדאי להשקיע בנושא זה יום עבודה. הוא יחזיר את עצמו במהירות!
מטרות
מתן כלים למנהלים ולעובדים ליצר סביבת עבודה אפקטיבית, על-ידי שימוש יעיל בפגישות, שמייצרות הסכמות, ו-Action-items ברורים וברי השגה. היא עוזרת להתכונן לפגישה, ולצאת ממנה עם פירות טובים
קהל יעד
מנהלים מנהיגים וגם עובדים זוטרים – כל מי שפגישות מופיעות לו ביומן.
מה נלמד ?
-
איך מגדירים פגישה, ומה מטרות הפגישה. בעלי תפקידים בפגישה.
-
השלבים בפגישה – כניסה, סיעור מוחות, התכנסות, הגדרת Action items אפקטיביים ויציאה מפגישה
-
כלי עזר לניהול פגישה. יצירת ניראות. יצירת שותפות
-
ומה קורה כשיש קשיים? או כשהפגישה מאד ארוכה? אבחון סיטואציות…
פיתוח להון האנושי

ניהול קונפליקטים - Non-violent Communication
בשיתוף עם דר' אג'ייל
כולנו מגיעים לסיטואציות של חוסר הסכמה. לפעמים המרחק בין חוסר הסכמה, למאבק כוח, לקונפליקט שמשאיר משקעים ארוכי טווח – הוא קצר. בישראל הטכניקה נקראית: “תקשורת מקרבת”
מטרות
.מטרת הסדנה לתת כלים לעובדים מנוסים בארגון לבחור כלים שיאפשרו פתרון קונפליקטים בצורה קונסטרוקטיבית, בצורה שתאפשר התמקדות בנושא ולא ביחסים האנושיים
קהל יעד
מנהלים מנהיגים ועובדים בכירים- אנשים שאחראים על ׳אינטרסים׳ בארגון, ולכן לעיתים קרובות יהיו מעורבים בקונפליקטים
מה נלמד ?
-
טכניקות בסיסיות של Non-violent Communication (NVC)
-
מה אני צריך, ולמה? ואיך אתה יכול לעזור לי?
-
בניית הסכמות ופירוק אי-ההסכמות לרכיבים קטנים
-
זיהוי ׳משחקי כוח׳ – איפה כל אחד מאיתנו נסגר?
-
ואיך יוצאים מהמעגלים הללו?
-
מנהלים מנהיגים ועובדים בכירים- אנשים שאחראים על ׳אינטרסים׳ בארגון, ולכן לעיתים קרובות יהיו מעורבים בקונפליקטים
פגישת משוב - הכנה וניהול
בשיתוף עם דר' אג'ייל
שיחת משוב יעולה לעשות יותר נזק מאשר להועיל אם היא לא מתקיימת בהקשר המתאים. אחד מהעקרונות החשובים באג׳ייל הוא משוב מהיר. בחיי היומיום ברור שמשוב מהיר הוא בסיס מצויין ללמידה, וכי משוב מאוחר – הוא בד״כ גם משוב מיותר
מטרות
הקניית דרכי פעולה למתן משוב אפקטיבי. התנסות ומושב עמיתים
קהל יעד
מנהלים מנהיגים ועובדים בכירים- אנשים שאחראים על ׳אינטרסים׳ בארגון, ולכן לעיתים קרובות יהיו מעורבים בקונפליק טים.